|
||
„FEHÉR KAVICS” Kelenföldi Református Óvoda
|
||
|
|
|
|
||
Köszöntő | Aktuális | Óvodánkról | Csoportjaink|
Szolgáltatásaink
|
Óvodánkban igyekszünk minél több olyan
foglalkozást biztosítani az idejáró gyerekeknek,
hogy az elősegítse testi - lelki fejlődésüket,
előkészítse őket az iskolára,
és ha szükséges, akkor felzárkóztasson.
Mindezt olyan játékos formában próbálják a
szervezők megvalósítani,
hogy a gyerekek örömmel vegyenek részt ezeken az
alkalmakon
tartásjavító torna
Tartásjavító tornára óvodánkban heti
egy órában nyílik lehetősége azoknak a középső és nagycsoportos gyermekeknek,
akiknek ezt az ortopéd szakorvos javasolta. A torna elsősorban a törzsizmok
erősítését célozza, emellett változatos feladatokkal, láb- és talptornával
segíti a helyes testtartás kialakulását. A foglalkozás - a gyermekek életkori
sajátosságaihoz igazodva - játékos formában történik. Tágas tornaterem és
változatos eszközkészlet áll rendelkezésünkre.
tsmt torna
TSMT (tervezett szenzo-motoros
tréning) az Ayres módszer továbbfejlesztett
változata. Jellemzője, hogy regressziós módszer, ami azt jelenti, hogy olyan
ingerek pótlására törekszik, amelyek egyrészt kimaradtak vagy elégtelennek
bizonyultak az adott gyermek korai életszakaszában illetve törekszik a kórosnak
minősülő reflexek gátlására. Ebből adódik, hogy a csecsemő kortól alkalmazható a módszer a kamaszkorig az
idegrendszeri érési folyamatok serkentésére, a tudatos és célirányos
mozgáskoordináció kialakítására.
Ovi foci
Célunk, hogy a gyerekek már óvodás
korban megkapják azt a mozgásanyagot, amelyet életkori sajátosságaik
megkívánnak és megengednek. A gyerekekkel preventív
jelleggel foglalkozunk, vagyis úgy készítjük fel őket, hogy a későbbiekben
sérülésmentesen tudjanak sportolni.
A foglalkozásokat már 5-6 éves korban
elkezdjük: mozgáskoordináció-, egyensúlyérzék-, és koncentrációkészség
fejlesztő, valamint labdaérzékelő feladatokat végeztetünk játékos formában.
Ennek eredményeképp az alapkoordinációs képességeket olyan szintre igyekszünk
eljuttatni, hogy azok bármely másik sportághoz is megfelelőek legyenek.
Néptánc
A gyerekek nevelésében a játék és a tánc
pótolhatatlan nevelői értékű, amit elődeink tudatosan vagy sokszor ráérezve,
ösztönösen alkalmaztak. A néptánc komplex műfajnak
tekinthető, hiszen segíti a gyermek szocializálódását, beilleszkedését egy új
társaságba, növeli a magyar identitást, fejleszti a ritmusérzéket. Fejlődik a
gyermek mozgáskultúrája, miközben a tánc erkölcsi és etikai
tartást ad, segíti leküzdeni gátlásait, növeli az önbizalmát. Szélesedik zenei
kultúrája, éneklés közben pedig, nő a szókincse.
A játékok, és különböző tánc-,
ritmusgyakorlatok közben megtanulják alapvető térformák kialakítását,
megtartását, mint a kör, sor, stb..., gyakorolják az
irányokat.
A foglalkozások
zenés-ritmusgyakorlatokkal, tánccal kezdődnek, majd leülve mondókázunk,
dalt tanulunk, ismételünk. A pihentető éneklés után
következnek a népi játékok, és végül az értékelés.
Időnként szép, eredeti viseleteket mutatok a
gyerekeknek, melyeket sajnos manapság már nem sűrűn látni. Ezeken az alkalmakon
megbeszéljük: miért olyan amilyen, miből, ill. hogyan készült, és melyik korosztály
viselte.
Legfőbb célom a sokoldalú
fejlesztés mellett, hogy a gyerekek rácsodálkozhassanak változatos népi
kultúránkra, egy kicsiny darabkáját elsajátíthassák, és később felnőtt
emberként is értékelni tudják.